Vanaf begin heb ik duidelijk mijn ziekte benoemd bij buurtzorg. Maar er waren meerdere malen dat de medewerkster mij daar desondanks ruw en pijnlijk behandelde.
Hierdoor heb ik noodgedwongen aangegeven geen zorg meer van haar te willen. Buurtzorg heeft gezegd dat ze met kleine teams werken en dat als deze (verpleegkundige)ingepland wordt, dat het dan betekent dat ik geen zorg zal krijgen. De zorgplicht wordt hierdoor door buurtzorg verkwanseld (en dat is het gevolg van het beleid om met kleine teams te werken).
Vervolgens kwam een andere verpleegkundige mij onterecht verwijten, waarbij zij mijn woorden met opzet anders bleef uitleggen, ondanks dat ik duidelijk uitgelegd had wat mijn (geschreven) woorden betekenen. Daarna heb ik aangegeven dat ik niet meer wil dan de nodige verpleegkundige taken. Maar een volgende keer werd het een hele discussie met haar , dat ik met mijn geschreven woorden moest voldoen aan een door haar zelf verzonnen criterium, van haar en daarnaast kreeg ik nog meer verwijten naar me toe van haar. Ik vroeg haar wat ze hier kwam doen (omdat ik aangegeven had alleen de nodige verpleegkundige taken als zorg te willen), toen is ze madat ze de deur hard dicht gooide zonder antwoord te geven en zonder zorg verleend te hebben vertrokken.
Vervolgens bleek men mij als agressief en lastig te hebben afgeschilderd in de rapportage.
Waarna de zorg zogenaamd alleen nog door 2 dames gedaan mocht worden notabene ivm met hun veiligheid.
In feite met hun portemonnee.
Aangezien zij zonder discussie nog geen 10 minuten binnen zijn,maar wel 2 uur declareren.
Na dit gemeld te hebben bleek men nog een stapje verder te gaan.
En heeft mijn huis arts ook met.valse raportages valselijk geïnformeerd over mij en over mijn zogenaamde geestelijke toestand.
Geen woord over de niet geleverde zorg en of klachten aan en van mij als patiënt.
Er is totaal geen empathie, puur een doorzichtig verdienmodel. Ik moest al een handtekening zetten toen er nog geen zorgplan was. Totaal onduidelijk hoeveel uur ze voor mij zouden declareren " Maar ik kreeg krap 20 minuten per dag . En dan nog moest ik dagelijks onderhandelen : haren wassen aan de wasbak inplaats van douchen of nog de sokken aantrekken die nog gepakt moeten worden wat ook tijd kost. En dan doen ze ook nog een stagiaire begeleiden in die tien minuten waarbij er meer tijd naar de stagiaire ging dan naar mij als client.
Kreeg vervolgens ook nog Niet correcte adviezen over het vocht in mijn been ( bron = het ziekenhuis)
Geen AVG verklaring te zien. Wat doen ze met de gegevens van mij als client in hun raportages onderling en hun contactpersonen.
Geen mogelijkheid of aanbod voor een andere zorg instantie.
En geen onafhankelijke klachtenfunctionaris.
Of vertrouwenspersonen.
De slager keurt zijn eigen vlees.
En beend elke winst mogelijkheid uit.
Ten koste van de zorg en de client.
Sterke punten Contract binnen halen
Zwakke punten Geen juiste zorg fout personeel en een slechte bedrijfsvoering
Geen onafhankelijke klachten procedure. Geen oog of oor voor de zorg van de patient hebben.
Er wordt veel druk op je gedaan, ze willen zo gauw mogelijk van je af.
Het lijkt wel een wedstrijd onderling wie jouw het eerste de stuipen op het lijf jaagt.
Er zijn best veel lieve mensen bij. ik heb een heupoperatie gehad , met 12 weken mag je weer bukken , kun je misschien zonder pijn je schoenen aantrekken.
Ze dwingen je instapschoenen te kopen zijn ze nog eerder van je af.
Al heb je nog zoveel pijn , hier wordt geen rekening mee gehouden .
Je zit constant in de stress van wat gaan ze nu weer bedenken,
ze weten dat je afhankelijk van ze bent en daar wordt echt misbruik van gemaakt.
Je mening zeggen is gelijk afstraffen en wraak op je nemen.
Ik vind sommigen bij het narcistische af.
Van de stress werkt door op de pijn in je heup, dat schiet lekker op.
Soms lees je dat ouderen geslagen worden, mij hebben ze geestelijk flink geslagen.
Sterke punten hulpvaardigheid en begrip bij sommige verplegers, vriendelijk altijd Goeie humeur
Zwakke punten keihard ,koelbloedig, gevoelloos zonder ook maar enige emoties/
Mij is hetzelfde overkomen. Bij elke vraag die je hebt; er wordt omheen gekletst, de een zegt dit. de ander dat. Je krijgt geen zicht op de doelstellingen, werkwijze, niks. En later herinneren ze zich niets van wat is gebeurd en/ of gezegd. Ze gaan er geloof ik vanuit dat je onoprecht bent, achterdochtig, agressief. verward en boosaardig terwijl ze zelf het toonbeeld zijn van zulks.Vervolgens word je als een debiel afgeserveerd.
Vanaf begin heb ik duidelijk mijn ziekte benoemd bij buurtzorg centrum Zwolle. Maar er waren meerdere verpleegkundigen die me desondanks ruw en pijnlijk behandelden. Ik heb wederom aangegeven dat ik door die ziekte erg gevoelige benen en voeten heb. Maar desondanks waren er twee verpleegkundigen die door gingen met ruw en pijnlijk behandelen. Tenslotte heb ik bij beide direct grens aangegeven dat het pijn deed. En uiteindelijk was er 1 verpleegkundige die desondanks door ging en heb ik noodgedwongen aangegeven geen zorg meer van haar te willen. Buurtzorg heeft gezegd dat ze met kleine teams werken en dat als deze verpleegkundige ingepland wordt, dat het dan betekent dat ik geen zorg zal krijgen. De zorgplicht wordt hierdoor door buurtzorg verkwanseld (en dat is het gevolg van het beleid om met kleine teams te werken).
Vervolgens kwam een andere verpleegkundige mij onterecht verwijten, waarbij zij mijn woorden met opzet anders bleef uitleggen, ondanks dat ik duidelijk uitgelegd had wat mijn (geschreven) woorden betekenen. Daarna heb ik aangegeven dat ik niet meer wil dan de nodige verpleegkundige taken. Maar een volgende keer werd het een hele discussie met haar dat mijn geschreven woorden moesten voldoen aan een door haar zelf verzonnen criterium van haar en kreeg ik nog meer verwijten naar me toe van haar. Ik vroeg haar wat ze hier kwam doen (omdat ik aangegeven had alleen de nodige verpleegkundige taken als zorg te willen), maar toen is ze zonder antwoord en zorg vertrokken.
Vanochtend kwam ze voor de derde keer en opnieuw met verwijten. Ik vroeg haar of die verwijten een onderdeel is van haar takenpakket als verpleegkundige, maar ze gaf wederom geen antwoord en liep weg zonder antwoord te geven. Net voordat ze de deur uitliep zei ze "en dan ben je nog wel gelovig". Ik vond het vreemd, omdat ik nooit gezegd heb dat ik gelovig ben. En ook al zou ik dat zijn, dan is dit wel een bizarre discriminerende opmerking en overtreding van de grondwet (artikel 1: "Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht, handicap, seksuele gerichtheid of op welke grond dan ook, is niet toegestaan"). Vervolgens is ze zonder zorg en antwoord vertrokken.
Door deze ervaringen kan ik niet meer dan 1 ster beoordeling geven, alhoewel ik dat nog liever nog lager zou willen beoordelen. Het is een schandelijke vertoning om zo behandeld te worden,
Er worden bij Z.A. afspraken gemaakt en vervolgens in de wind geblazen. Men heeft mij überhaupt hier en daar expres niet gehoord, kletst er naderhand wat omheen en probeert het weg te lachen. Is dit de methode, bij mij was beperking en confrontatie 100% no go. Ik heb aan alles medewerking verleend. Maar niet aan een onverdiend EXPIRIMENT. "Ja, maar anders ....." Is dit een noodlottig incident? Ik echter voel mij door het gehele proces, waarvan Z.A. een belangrijk deel uit maakt /uit maakte veel meer gedupeerd dan geholpen.
Sterke punten Misschien leren ze er van. 'Condition humaine' Voor mij dus te laat. Het was goed bedoeld???
Zwakke punten Vooringenomenheid. Ik heb alle medewerking verleend. meer nog dand nodig kon wezen. Men heeft gebruik gemaakt van mijn situatie om dingen te ontfutselen en liegt en verzint maar wat over waar het gebleven zou zijn.
4 jaar geleden heb ik een review geschreven over het VAC team. het was echt schandalig zoals ze mij hebben behandeld, buiten de opmerking over ons kind ( he kan dat dan) echt een dom raar mens, konden ze ook geen goede vac pomp aanleggen want mijn man heeft het telkens over moeten doen. is daar nu aan gewerkt? tenslotte worden ze betaald om goede zorg te leveren,
1 jaar keihard gewerkt.
En dan krijg je een eindafrekening wat om te huilen is.! Klopt helemaal niks van.
Eindejaarsuitkerijg kon ik ook naar zwaaien.
Of ter weg ga er niet werken.
tja dan heet je icare met duizende personeel in dienst maar kun je geen als zorg nodige afspraken maken
ivm met personeel te kort dat gebeurt nog al eens vaak in Meppel met icare
dus erg betrouwbaar op dit gebied zijn ze niet
behandeling zelf gaat dan als het lukt met afspraken wel goed
Sterke punten geen
Zwakke punten vaak afzegging ivm zogenaamd te weinig personeel
Ben gedesillusioneerd om als verpleegkundige te gaan werken voor Zuster Jansen. Word met meerdere e-mails afgepoeierd met een stortvloed aan vragen waarop ik nu nog geen antwoord kan geven. Ik wil eerst een oriënterend persoonlijk gesprek, maar dat blijkt niet mogelijk te zijn. Ik hoop dat hulpvragers minder onpersoonlijk en bureaucratisch behandeld worden.
Allereerst wil ik beginnen met het delen dat elke organisatie bestaat uit collega’s waarmee je bij de ene persoon wat meer een klik kunt hebben dan bij de ander. Dat is normaal, want wij zijn allemaal mens en verschillend!
Echter, wederzijdse respect, begrip en beleefdheid zijn (voor mij) belangrijke punten die bijdragen aan een betere samenwerking in het team waarin er gewerkt word.
In augustus 2022 tot en met januari/februari 2023, mocht ik in het laatste schooljaar niveau 4, bij buurtzorg Lombardijen stage lopen.
In mijn schoolcarrière heb ik in de jaren ervaring mogen opdoen in o.a een PG afdeling, revalidatie neurologie afdeling en de somatiek afdeling.
De thuiszorg was voor mij een geheel nieuwe werkomgeving waarin ik, ondanks mijn voorkeur aan de revalidatie, toch enthousiast was over een nieuwe omgeving waarin ik nieuwe richtlijnen en werkwijzen kon leren.
Als werkbegeleidster, kreeg ik een jonge vrouw rond de 30 die (toen destijds) zelf de opleiding tot HBO vpk volgde.
Omdat ik niet teveel in details wil gaan, vanwege de teveel aan typewerk en ik bang ben dat dit niet volledig gelezen gaat worden (wat ik mij kan voorstellen), wil ik tot mijn conclusie komen dat ik de begeleiding als slecht heb ervaren door deze dame.
Ik deed hartstikke mijn best om het schooljaar te redden, door middel van het noteren van aantekeningen, het opnemen van tips en feedback en het voorbereiden van mijn route de avond voordat ik zou gaan stage lopen. Vanwege ziekte omstandigheden in de familie heb ik het jaar helaas niet kunnen afronden (wat ook normaal was aangezien het niet erg is om te vertragen in mijn studie).
In de periode dat ik stage heb gelopen, liep ik tegen bepaalde punten aan met betrekking tot mijn leerproces. Zo had ik het gevoel dat ik mijn examens niet op tijd zou kunnen uitvoeren en inleveren en kreeg ik het gevoel dat er te weinig vpk handelingen aanwezig waren om mijn ‘laatste’ paar handelingen af te kunnen tekenen.
Omdat buurtzorg Lombardijen kleinschalig is, en dus niet bestaat uit een ‘groot’ team, waren er dus ook geen examinatoren op de werkplek.
Mijn examinator die mij zou kunnen examineren, moest eerst een cursus tot examinator volgen voordat zij mij mocht gaan examineren. Daarnaast gaf zij aan, nadat ik aangaf dat ik een planning had met betrekking tot het uitvoeren van bepaalde examens, dat zij eerst nog vakantie zou gaan hebben voordat zij deze cursus zou gaan volgen.
Achteraf denk ik toch dat zij dit eerder hadden mogen regelen, omdat zij wisten dat er een niveau 4 stagiaire zou komen op de werkplek.
Als je dit leest en jezelf hierin herkend, heb ik de volgende tips voor jou;
- je mag wat meer lachen. En dan heb ik het niet over de bejegening naar de cliënten toe, want dat was goed, maar de bejegening naar jouw leerlingen toe.
- Als een leerling iets fouts doet, benader de leerling door middel van de juiste feedback (hamburger methode, compliment, tip, compliment). Dat geeft een vertrouwd gevoel tegenover de leerling.
- probeer niet te reageren in emotie. Als een leerling uit vertrouwen aangeeft dat hij/zij ‘het gevoel heeft’ gekregen dat er in een situatie met jou sprake kan zijn geweest van miscommunicatie, zeg dan niet ‘niet invullen voor een ander, dat is niet zo’.
- zeg niet tegen een leerling dat hij/zij het niveau niet beheerst van de desbetreffende opleiding omdat zijn of haar verslagje niet goed genoeg voor je was, want dat komt beledigend en ontmoedigend over. In plaats daarvan kun je zeggen dat er ruimte is om te werken aan het bevorderen van het niveau waarin hij/zij de studie van volgt en probeer positief over te komen om hem of haar motivatie en enthousiasme te geven om eraan te werken.
Bedankt voor het lezen!
Sterke punten De zorg naar cliënten toe.
Zwakke punten De begeleiding en omgang naar leerlingen en stagiaires toe.
Alleen intake gehad via deze organisatie, en ik kan zeggen (en vergelijken) dat deze heel professioneel was. Kennis van zaken, to the point, tipsgevend over vergoedingen van het zorgzwaarte pakket en vriendelijk. Afgesproken oude zorgorganisatie af te bouwen (anders zou schok voor mijn moeder te groot zijn) en met hen in december/januari in zee te gaan.
Helaas is mijn moeder overleden, dus geen zorg afgenomen daar, dus over zorgverlening kan ik niks zeggen.
Sterke punten Kennis van zaken, Nederlandse mevrouw die de intake deed (dus geen taalproblemen), tips en ook de doortastendheid.
Zwakke punten Zorgverleners zelf kregen daar minder uitbetaald dan bij degene bij wie ze zaten. Die kon ik daardoor niet ' meenemen'. Was voor ons wel een puntje, daar we heel goede hadden. Dan vraag je je af waarom we bij de oude weggingen, maar dat is een ander verhaal. <br />
Ik wil best meer betalen voor de zorg die zij geven, als het naar naar de zorgverleners gaat. Wlz pgb hoeft niet helemaal naar hen (er zijn ook nog andere kosten), maar wat meer vragen mag wel. Zorgverlener's moeten er ook een goed bedrag voor krijgen.
We zijn als kinderen heel blij geweest met de zorg aupairs van Uw ZorgCompaan. Ze hebben mijn moeder ontlast en onze vader met de ziekte van Parkinson met veel aandacht en warmte verzorgd. Daardoor kon hij zo lang mogelijk thuis blijven wonen. Waar we heel dankbaar voor zijn. Ook het team van Uw ZorgCompaan is toegewijd, betrokken en professioneel. We zouden deze zorg zeker aanbevelen.
Wat een waardeloze zorg. Grote mond, altijd iemand ziek en gauw alles afraffelen.Een schande in een woord. Ben weg gegaan bij ze en er komt een formele klacht. Maar wel de rekening indienen, ga nakijken hoeveel tijd ze geclaimd hebben.Tram Zuid slecht, en de manager heeft grote mond als je assertief bent.
Voor mijn moeder 94 jaar hebben we 1x in de week 2 uur hulp in de huishouding aangevraagd. \\r\\nVanaf november 2023 1x in de week hulp, komen dan 1x en dan 3 weken niet, en geen vervanger dus geen hulp.\\r\\nZe beloven iedere keer dat er een vaste hulp komt maar daar komt niks van terecht.\\r\\nOp email wordt niet gereageerd en telefoon wordt niet opgenomen, na 30min. nog in de wacht.\\r\\nIk kan helaas geen 0 sterren geven.
Sterke punten Komen vaak NIET door drukte of ziekte.
Zwakke punten Geen back-up voor als er iemand uitvalt.\\r\\nGeen vaste hulp, en ze weten van elkaar niet wat er gedaan is en gedaan moet worden. \\r\\nReageren niet op e-mails.
Het betreft een vrijblijvend kennismakingsgesprek voor te leveren ADL zorg in Amnsterdam Centrum, waarbij de volgende punten aan de orde kwamen:
Buurtzorg vroeg euro 80 (!) per uur.
Bleek tijdens het gesprek
- geen kennis te hebben m.b.t. ZVW versus WLZ
- geen kennis te hebben over PGB, Modulair pakket of blokzorg.
Kon slechts twee contactmomenten per week van 2uur leveren voor douchen en aankleden, maar
accepteert tegelijkertijd geen andere zorgverleners/instellingen als zij (deze twee uur) zorg op zich nemen.
Zal voor de te leveren twee uur drie uur in rekening brengen, waarvan 1 uur administratie.
Wilde dit vrijblijvende kennismakingsgesprek in rekening brengen.
Was tijdens het gesprek indiscreet over vorige bewoner van onderhavige rolstoelgeschikte woning.
Datum van ervaring: 20 september 2023
Sterke punten Geen
Zwakke punten Niet klantgericht en inhalig, want euro 80 per uur is het tarief van een vervangende huisarts en ver boven de dor de overheid gestelde norm.
Zoals jullie weten is zaterdag 3 Januari onze vader overleden.
Hij heeft tot aan het laatste moment van zijn leven genoten en er alles uitgehaald. Maar helaas was zijn lichaam op en moesten wij afscheid van hem nemen.
ik wil jullie allen bedanken voor jullie inzet waardoor mijn vader thuis kon blijven wonen.
Zonder de lieve en goede zorgen van Agnes en Janka was dit niet mogelijk geweest.
Zij hebben hem met alle energie die ze hadden voor mijn vader gezorgd en hielden van hem al een familielid.
Dat was voor ons heel kostbaar.
De liefde/respect was geheel wederzijds, mijn vader was op zijn beurt weer gek op hen.
Nogmaals dank hier voor en ook voor de ondersteuning vanuit kantoor van HHC.
Ik ben echt onder de indruk van de geweldige service! Altijd vriendelijk, super behulpzaam en geduldig. Ze werken zelfstandig en weten precies wat ze doen. Echt een topervaring, aanrader voor iedereen!
Sterke punten Vriendelijk, behulpzaam, geduldig, zelfstandig, kennis van zaken
Zwakke punten Bij de intakegesprekken de verwachtingen van dienstverlening en hulpvrager duidelijker op elkaar afstemmen
Bij ziekte komt er gewoon geen hulp
Zeggen dat ze te kort komen aan de tijd krijgen er een half uur bij en zeggen ze zo weinig en vervolgens komen ze van plaats een half uur langer maar een kwartier ,en dan dezer wel half uur schrijven
En dat zal ook wel gebeuren met de uren dat ze niet komen
Zeker geen aanrader.
Als de vaste hulp er is gaat het vaak wel goed maar zodra er ook maar iets gebeurd kunnen ze hun verplichting niet nakomen .
Sterke punten Als allen gaat met vaste hulp goed
Zwakke punten Bij vakantie ,ziekte van hulp komen nee gewoon niet
In contact gebracht door mijn moeders huisarts. Volgens haar heeft mijn moeder het beter dan in een hospice, en ze wordt de hele dag vertroeteld door liefde en aandacht. Schrik niet van dat het oost-Europeanen zijn met een taal (Engels/Nederlands) ding; ze zijn te lief voor woorden. Mijn moeder straalt als Liesbeth of Pavla weer komt. Er werd meteen gezorgd door Happyhomecare, en na een maand gestabiliseerd met telkens dezelfde gezichten. Mening van mijn moeder, ze wordt als een kind verzorgd door liefde en ze voelt veiligheid.
Sterke punten Wordt allemaal met het Zorgkantoor begeleid. De dames (uit Oost-Europa), zijn te lief en zorgzaam voor woorden. Wat wordt mijn moeder, 95+, verwend, niet alleen maar met zorg, maar ook met echte liefde, op de (goede) ouderwetse manier! Ik kwam in contact via mijn huisarts, wat een oplossing. Als jet het vergelijkt met andere zorg voor mijn moeder staat de prijs/kwaliteit boven aan mijn lijstje.
In contact gebracht door mijn moeders huisarts. Volgens haar heeft mijn moeder het beter dan in een hospice, en ze wordt de hele dag vertroeteld door liefde en aandacht. Schrik niet van dat het oost-Europeanen zijn met een taal (Engels/Nederlands) ding; ze zijn te lief voor woorden. Mijn moeder straalt als Liesbeth of Pavla weer komt. Er werd meteen gezorgd door Happyhomecare, en na een maand gestabiliseerd met telkens dezelfde gezichten. Mening van mijn moeder, ze wordt als een kind verzorgd door liefde en ze voelt veiligheid.
Sterke punten Wordt allemaal met het Zorgkantoor begeleid. De dames (uit Oost-Europa), zijn te lief en zorgzaam voor woorden. Wat wordt mijn moeder, 95+, verwend, niet alleen maar met zorg, maar ook met echte liefde, op de (goede) ouderwetse manier! Ik kwam in contact via mijn huisarts, wat een oplossing. Als jet het vergelijkt met andere zorg voor mijn moeder staat de prijs/kwaliteit boven aan mijn lijstje.
Angst voor/door buurtzorg
Review over BuurtzorgVanaf begin heb ik duidelijk mijn ziekte benoemd bij buurtzorg. Maar er waren meerdere malen dat de medewerkster mij daar desondanks ruw en pijnlijk behandelde.
Hierdoor heb ik noodgedwongen aangegeven geen zorg meer van haar te willen. Buurtzorg heeft gezegd dat ze met kleine teams werken en dat als deze (verpleegkundige)ingepland wordt, dat het dan betekent dat ik geen zorg zal krijgen. De zorgplicht wordt hierdoor door buurtzorg verkwanseld (en dat is het gevolg van het beleid om met kleine teams te werken).
Vervolgens kwam een andere verpleegkundige mij onterecht verwijten, waarbij zij mijn woorden met opzet anders bleef uitleggen, ondanks dat ik duidelijk uitgelegd had wat mijn (geschreven) woorden betekenen. Daarna heb ik aangegeven dat ik niet meer wil dan de nodige verpleegkundige taken. Maar een volgende keer werd het een hele discussie met haar , dat ik met mijn geschreven woorden moest voldoen aan een door haar zelf verzonnen criterium, van haar en daarnaast kreeg ik nog meer verwijten naar me toe van haar. Ik vroeg haar wat ze hier kwam doen (omdat ik aangegeven had alleen de nodige verpleegkundige taken als zorg te willen), toen is ze madat ze de deur hard dicht gooide zonder antwoord te geven en zonder zorg verleend te hebben vertrokken.
Vervolgens bleek men mij als agressief en lastig te hebben afgeschilderd in de rapportage.
Waarna de zorg zogenaamd alleen nog door 2 dames gedaan mocht worden notabene ivm met hun veiligheid.
In feite met hun portemonnee.
Aangezien zij zonder discussie nog geen 10 minuten binnen zijn,maar wel 2 uur declareren.
Na dit gemeld te hebben bleek men nog een stapje verder te gaan.
En heeft mijn huis arts ook met.valse raportages valselijk geïnformeerd over mij en over mijn zogenaamde geestelijke toestand.
Geen woord over de niet geleverde zorg en of klachten aan en van mij als patiënt.
Er is totaal geen empathie, puur een doorzichtig verdienmodel. Ik moest al een handtekening zetten toen er nog geen zorgplan was. Totaal onduidelijk hoeveel uur ze voor mij zouden declareren " Maar ik kreeg krap 20 minuten per dag . En dan nog moest ik dagelijks onderhandelen : haren wassen aan de wasbak inplaats van douchen of nog de sokken aantrekken die nog gepakt moeten worden wat ook tijd kost. En dan doen ze ook nog een stagiaire begeleiden in die tien minuten waarbij er meer tijd naar de stagiaire ging dan naar mij als client.
Kreeg vervolgens ook nog Niet correcte adviezen over het vocht in mijn been ( bron = het ziekenhuis)
Geen AVG verklaring te zien. Wat doen ze met de gegevens van mij als client in hun raportages onderling en hun contactpersonen.
Geen mogelijkheid of aanbod voor een andere zorg instantie.
En geen onafhankelijke klachtenfunctionaris.
Of vertrouwenspersonen.
De slager keurt zijn eigen vlees.
En beend elke winst mogelijkheid uit.
Ten koste van de zorg en de client.
Sterke punten
Contract binnen halen
Zwakke punten
Geen juiste zorg fout personeel en een slechte bedrijfsvoering
Geen onafhankelijke klachten procedure. Geen oog of oor voor de zorg van de patient hebben.
er zijn goeie en slechte
Review over IcareEr wordt veel druk op je gedaan, ze willen zo gauw mogelijk van je af.
Het lijkt wel een wedstrijd onderling wie jouw het eerste de stuipen op het lijf jaagt.
Er zijn best veel lieve mensen bij. ik heb een heupoperatie gehad , met 12 weken mag je weer bukken , kun je misschien zonder pijn je schoenen aantrekken.
Ze dwingen je instapschoenen te kopen zijn ze nog eerder van je af.
Al heb je nog zoveel pijn , hier wordt geen rekening mee gehouden .
Je zit constant in de stress van wat gaan ze nu weer bedenken,
ze weten dat je afhankelijk van ze bent en daar wordt echt misbruik van gemaakt.
Je mening zeggen is gelijk afstraffen en wraak op je nemen.
Ik vind sommigen bij het narcistische af.
Van de stress werkt door op de pijn in je heup, dat schiet lekker op.
Soms lees je dat ouderen geslagen worden, mij hebben ze geestelijk flink geslagen.
Sterke punten
hulpvaardigheid en begrip bij sommige verplegers, vriendelijk altijd Goeie humeur
Zwakke punten
keihard ,koelbloedig, gevoelloos zonder ook maar enige emoties/
Prima werk geleverd
Review over IcarePrima zeer deskundige wondverpleegkundige
Oplichters
Review over CarintreggelandOplichters proberen om me in begeleid wonen te krijgen zonder dat ik iets mankeer. Ze werken samen met ggz om mensen weg te werken via zorgsysteem
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Alles
Oplichters
Review over CarintreggelandOplichters proberen om me in begeleid wonen te krijgen zonder dat ik iets mankeer. Ze werken samen met ggz om mensen weg te werken via zorgsysteem
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Alles
Oplichters
Review over CarintreggelandOplichters proberen om me in begeleid wonen te krijgen zonder dat ik iets mankeer. Ze werken samen met ggz om mensen weg te werken via zorgsysteem
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Alles
kletspraat.
Review over Zorgeloos AmbulantMij is hetzelfde overkomen. Bij elke vraag die je hebt; er wordt omheen gekletst, de een zegt dit. de ander dat. Je krijgt geen zicht op de doelstellingen, werkwijze, niks. En later herinneren ze zich niets van wat is gebeurd en/ of gezegd. Ze gaan er geloof ik vanuit dat je onoprecht bent, achterdochtig, agressief. verward en boosaardig terwijl ze zelf het toonbeeld zijn van zulks.Vervolgens word je als een debiel afgeserveerd.
Foute bejegening discriminatie
Review over BuurtzorgVanaf begin heb ik duidelijk mijn ziekte benoemd bij buurtzorg centrum Zwolle. Maar er waren meerdere verpleegkundigen die me desondanks ruw en pijnlijk behandelden. Ik heb wederom aangegeven dat ik door die ziekte erg gevoelige benen en voeten heb. Maar desondanks waren er twee verpleegkundigen die door gingen met ruw en pijnlijk behandelen. Tenslotte heb ik bij beide direct grens aangegeven dat het pijn deed. En uiteindelijk was er 1 verpleegkundige die desondanks door ging en heb ik noodgedwongen aangegeven geen zorg meer van haar te willen. Buurtzorg heeft gezegd dat ze met kleine teams werken en dat als deze verpleegkundige ingepland wordt, dat het dan betekent dat ik geen zorg zal krijgen. De zorgplicht wordt hierdoor door buurtzorg verkwanseld (en dat is het gevolg van het beleid om met kleine teams te werken).
Vervolgens kwam een andere verpleegkundige mij onterecht verwijten, waarbij zij mijn woorden met opzet anders bleef uitleggen, ondanks dat ik duidelijk uitgelegd had wat mijn (geschreven) woorden betekenen. Daarna heb ik aangegeven dat ik niet meer wil dan de nodige verpleegkundige taken. Maar een volgende keer werd het een hele discussie met haar dat mijn geschreven woorden moesten voldoen aan een door haar zelf verzonnen criterium van haar en kreeg ik nog meer verwijten naar me toe van haar. Ik vroeg haar wat ze hier kwam doen (omdat ik aangegeven had alleen de nodige verpleegkundige taken als zorg te willen), maar toen is ze zonder antwoord en zorg vertrokken.
Vanochtend kwam ze voor de derde keer en opnieuw met verwijten. Ik vroeg haar of die verwijten een onderdeel is van haar takenpakket als verpleegkundige, maar ze gaf wederom geen antwoord en liep weg zonder antwoord te geven. Net voordat ze de deur uitliep zei ze "en dan ben je nog wel gelovig". Ik vond het vreemd, omdat ik nooit gezegd heb dat ik gelovig ben. En ook al zou ik dat zijn, dan is dit wel een bizarre discriminerende opmerking en overtreding van de grondwet (artikel 1: "Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht, handicap, seksuele gerichtheid of op welke grond dan ook, is niet toegestaan"). Vervolgens is ze zonder zorg en antwoord vertrokken.
Door deze ervaringen kan ik niet meer dan 1 ster beoordeling geven, alhoewel ik dat nog liever nog lager zou willen beoordelen. Het is een schandelijke vertoning om zo behandeld te worden,
confrontatie.
Review over Zorgeloos AmbulantEr worden bij Z.A. afspraken gemaakt en vervolgens in de wind geblazen. Men heeft mij überhaupt hier en daar expres niet gehoord, kletst er naderhand wat omheen en probeert het weg te lachen. Is dit de methode, bij mij was beperking en confrontatie 100% no go. Ik heb aan alles medewerking verleend. Maar niet aan een onverdiend EXPIRIMENT. "Ja, maar anders ....." Is dit een noodlottig incident? Ik echter voel mij door het gehele proces, waarvan Z.A. een belangrijk deel uit maakt /uit maakte veel meer gedupeerd dan geholpen.
Sterke punten
Misschien leren ze er van. 'Condition humaine' Voor mij dus te laat. Het was goed bedoeld???
Zwakke punten
Vooringenomenheid. Ik heb alle medewerking verleend. meer nog dand nodig kon wezen. Men heeft gebruik gemaakt van mijn situatie om dingen te ontfutselen en liegt en verzint maar wat over waar het gebleven zou zijn.
is er iets mee gedaan?
Review over Verian4 jaar geleden heb ik een review geschreven over het VAC team. het was echt schandalig zoals ze mij hebben behandeld, buiten de opmerking over ons kind ( he kan dat dan) echt een dom raar mens, konden ze ook geen goede vac pomp aanleggen want mijn man heeft het telkens over moeten doen. is daar nu aan gewerkt? tenslotte worden ze betaald om goede zorg te leveren,
Sterke punten
geen
Zwakke punten
bovenstaande
Genaaid waar je bij staat
Review over Buurtzorg1 jaar keihard gewerkt.
En dan krijg je een eindafrekening wat om te huilen is.! Klopt helemaal niks van.
Eindejaarsuitkerijg kon ik ook naar zwaaien.
Of ter weg ga er niet werken.
afspraken maken zeer moeilijk
Review over Icaretja dan heet je icare met duizende personeel in dienst maar kun je geen als zorg nodige afspraken maken
ivm met personeel te kort dat gebeurt nog al eens vaak in Meppel met icare
dus erg betrouwbaar op dit gebied zijn ze niet
behandeling zelf gaat dan als het lukt met afspraken wel goed
Sterke punten
geen
Zwakke punten
vaak afzegging ivm zogenaamd te weinig personeel
Slecht
Review over Zeelandcare ThuiszorgZeer slecht bedrijf,
Sterke punten
Zeelandcare is een bedrijf wat snel dreigt met rechtzaken. Helaas moet je een ster invullen, maar waard zijn ze het zeker niet
Zwakke punten
Alles
Ongeïnteresseerd
Review over Zuster JansenBen gedesillusioneerd om als verpleegkundige te gaan werken voor Zuster Jansen. Word met meerdere e-mails afgepoeierd met een stortvloed aan vragen waarop ik nu nog geen antwoord kan geven. Ik wil eerst een oriënterend persoonlijk gesprek, maar dat blijkt niet mogelijk te zijn. Ik hoop dat hulpvragers minder onpersoonlijk en bureaucratisch behandeld worden.
Slechte begeleiding stagiaire
Review over BuurtzorgAllereerst wil ik beginnen met het delen dat elke organisatie bestaat uit collega’s waarmee je bij de ene persoon wat meer een klik kunt hebben dan bij de ander. Dat is normaal, want wij zijn allemaal mens en verschillend!
Echter, wederzijdse respect, begrip en beleefdheid zijn (voor mij) belangrijke punten die bijdragen aan een betere samenwerking in het team waarin er gewerkt word.
In augustus 2022 tot en met januari/februari 2023, mocht ik in het laatste schooljaar niveau 4, bij buurtzorg Lombardijen stage lopen.
In mijn schoolcarrière heb ik in de jaren ervaring mogen opdoen in o.a een PG afdeling, revalidatie neurologie afdeling en de somatiek afdeling.
De thuiszorg was voor mij een geheel nieuwe werkomgeving waarin ik, ondanks mijn voorkeur aan de revalidatie, toch enthousiast was over een nieuwe omgeving waarin ik nieuwe richtlijnen en werkwijzen kon leren.
Als werkbegeleidster, kreeg ik een jonge vrouw rond de 30 die (toen destijds) zelf de opleiding tot HBO vpk volgde.
Omdat ik niet teveel in details wil gaan, vanwege de teveel aan typewerk en ik bang ben dat dit niet volledig gelezen gaat worden (wat ik mij kan voorstellen), wil ik tot mijn conclusie komen dat ik de begeleiding als slecht heb ervaren door deze dame.
Ik deed hartstikke mijn best om het schooljaar te redden, door middel van het noteren van aantekeningen, het opnemen van tips en feedback en het voorbereiden van mijn route de avond voordat ik zou gaan stage lopen. Vanwege ziekte omstandigheden in de familie heb ik het jaar helaas niet kunnen afronden (wat ook normaal was aangezien het niet erg is om te vertragen in mijn studie).
In de periode dat ik stage heb gelopen, liep ik tegen bepaalde punten aan met betrekking tot mijn leerproces. Zo had ik het gevoel dat ik mijn examens niet op tijd zou kunnen uitvoeren en inleveren en kreeg ik het gevoel dat er te weinig vpk handelingen aanwezig waren om mijn ‘laatste’ paar handelingen af te kunnen tekenen.
Omdat buurtzorg Lombardijen kleinschalig is, en dus niet bestaat uit een ‘groot’ team, waren er dus ook geen examinatoren op de werkplek.
Mijn examinator die mij zou kunnen examineren, moest eerst een cursus tot examinator volgen voordat zij mij mocht gaan examineren. Daarnaast gaf zij aan, nadat ik aangaf dat ik een planning had met betrekking tot het uitvoeren van bepaalde examens, dat zij eerst nog vakantie zou gaan hebben voordat zij deze cursus zou gaan volgen.
Achteraf denk ik toch dat zij dit eerder hadden mogen regelen, omdat zij wisten dat er een niveau 4 stagiaire zou komen op de werkplek.
Als je dit leest en jezelf hierin herkend, heb ik de volgende tips voor jou;
- je mag wat meer lachen. En dan heb ik het niet over de bejegening naar de cliënten toe, want dat was goed, maar de bejegening naar jouw leerlingen toe.
- Als een leerling iets fouts doet, benader de leerling door middel van de juiste feedback (hamburger methode, compliment, tip, compliment). Dat geeft een vertrouwd gevoel tegenover de leerling.
- probeer niet te reageren in emotie. Als een leerling uit vertrouwen aangeeft dat hij/zij ‘het gevoel heeft’ gekregen dat er in een situatie met jou sprake kan zijn geweest van miscommunicatie, zeg dan niet ‘niet invullen voor een ander, dat is niet zo’.
- zeg niet tegen een leerling dat hij/zij het niveau niet beheerst van de desbetreffende opleiding omdat zijn of haar verslagje niet goed genoeg voor je was, want dat komt beledigend en ontmoedigend over. In plaats daarvan kun je zeggen dat er ruimte is om te werken aan het bevorderen van het niveau waarin hij/zij de studie van volgt en probeer positief over te komen om hem of haar motivatie en enthousiasme te geven om eraan te werken.
Bedankt voor het lezen!
Sterke punten
De zorg naar cliënten toe.
Zwakke punten
De begeleiding en omgang naar leerlingen en stagiaires toe.
Intake
Review over 24 Uurs zorgAlleen intake gehad via deze organisatie, en ik kan zeggen (en vergelijken) dat deze heel professioneel was. Kennis van zaken, to the point, tipsgevend over vergoedingen van het zorgzwaarte pakket en vriendelijk. Afgesproken oude zorgorganisatie af te bouwen (anders zou schok voor mijn moeder te groot zijn) en met hen in december/januari in zee te gaan.
Helaas is mijn moeder overleden, dus geen zorg afgenomen daar, dus over zorgverlening kan ik niks zeggen.
Sterke punten
Kennis van zaken, Nederlandse mevrouw die de intake deed (dus geen taalproblemen), tips en ook de doortastendheid.
Zwakke punten
Zorgverleners zelf kregen daar minder uitbetaald dan bij degene bij wie ze zaten. Die kon ik daardoor niet ' meenemen'. Was voor ons wel een puntje, daar we heel goede hadden. Dan vraag je je af waarom we bij de oude weggingen, maar dat is een ander verhaal. <br />
Ik wil best meer betalen voor de zorg die zij geven, als het naar naar de zorgverleners gaat. Wlz pgb hoeft niet helemaal naar hen (er zijn ook nog andere kosten), maar wat meer vragen mag wel. Zorgverlener's moeten er ook een goed bedrag voor krijgen.
Blij met de aandacht en warmte
Review over ZorgCompaanWe zijn als kinderen heel blij geweest met de zorg aupairs van Uw ZorgCompaan. Ze hebben mijn moeder ontlast en onze vader met de ziekte van Parkinson met veel aandacht en warmte verzorgd. Daardoor kon hij zo lang mogelijk thuis blijven wonen. Waar we heel dankbaar voor zijn. Ook het team van Uw ZorgCompaan is toegewijd, betrokken en professioneel. We zouden deze zorg zeker aanbevelen.
Sterke punten
Betrokken
Professioneel
Waardeloos
Review over Cordaan ThuiszorgWat een waardeloze zorg. Grote mond, altijd iemand ziek en gauw alles afraffelen.Een schande in een woord. Ben weg gegaan bij ze en er komt een formele klacht. Maar wel de rekening indienen, ga nakijken hoeveel tijd ze geclaimd hebben.Tram Zuid slecht, en de manager heeft grote mond als je assertief bent.
Sterke punten
Een enkeling doet wel zijn best.
Zwakke punten
Alles in een woord!
Zeer slecht
Review over Zeelandcare ThuiszorgVoor mijn moeder 94 jaar hebben we 1x in de week 2 uur hulp in de huishouding aangevraagd. \\r\\nVanaf november 2023 1x in de week hulp, komen dan 1x en dan 3 weken niet, en geen vervanger dus geen hulp.\\r\\nZe beloven iedere keer dat er een vaste hulp komt maar daar komt niks van terecht.\\r\\nOp email wordt niet gereageerd en telefoon wordt niet opgenomen, na 30min. nog in de wacht.\\r\\nIk kan helaas geen 0 sterren geven.
Sterke punten
Komen vaak NIET door drukte of ziekte.
Zwakke punten
Geen back-up voor als er iemand uitvalt.\\r\\nGeen vaste hulp, en ze weten van elkaar niet wat er gedaan is en gedaan moet worden. \\r\\nReageren niet op e-mails.
Kennismakingsgesprek
Review over BuurtzorgHet betreft een vrijblijvend kennismakingsgesprek voor te leveren ADL zorg in Amnsterdam Centrum, waarbij de volgende punten aan de orde kwamen:
Buurtzorg vroeg euro 80 (!) per uur.
Bleek tijdens het gesprek
- geen kennis te hebben m.b.t. ZVW versus WLZ
- geen kennis te hebben over PGB, Modulair pakket of blokzorg.
Kon slechts twee contactmomenten per week van 2uur leveren voor douchen en aankleden, maar
accepteert tegelijkertijd geen andere zorgverleners/instellingen als zij (deze twee uur) zorg op zich nemen.
Zal voor de te leveren twee uur drie uur in rekening brengen, waarvan 1 uur administratie.
Wilde dit vrijblijvende kennismakingsgesprek in rekening brengen.
Was tijdens het gesprek indiscreet over vorige bewoner van onderhavige rolstoelgeschikte woning.
Datum van ervaring: 20 september 2023
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Niet klantgericht en inhalig, want euro 80 per uur is het tarief van een vervangende huisarts en ver boven de dor de overheid gestelde norm.
Dankbetuiging
Review over Happy HomeCareGoede morgen Martina, Seynab en Alex,
Zoals jullie weten is zaterdag 3 Januari onze vader overleden.
Hij heeft tot aan het laatste moment van zijn leven genoten en er alles uitgehaald. Maar helaas was zijn lichaam op en moesten wij afscheid van hem nemen.
ik wil jullie allen bedanken voor jullie inzet waardoor mijn vader thuis kon blijven wonen.
Zonder de lieve en goede zorgen van Agnes en Janka was dit niet mogelijk geweest.
Zij hebben hem met alle energie die ze hadden voor mijn vader gezorgd en hielden van hem al een familielid.
Dat was voor ons heel kostbaar.
De liefde/respect was geheel wederzijds, mijn vader was op zijn beurt weer gek op hen.
Nogmaals dank hier voor en ook voor de ondersteuning vanuit kantoor van HHC.
Sterke punten
Liefde en respect.
Kennis van zaken
Review over Happy HomeCareIk ben echt onder de indruk van de geweldige service! Altijd vriendelijk, super behulpzaam en geduldig. Ze werken zelfstandig en weten precies wat ze doen. Echt een topervaring, aanrader voor iedereen!
Sterke punten
Vriendelijk, behulpzaam, geduldig, zelfstandig, kennis van zaken
Zwakke punten
Bij de intakegesprekken de verwachtingen van dienstverlening en hulpvrager duidelijker op elkaar afstemmen
Slechte service
Review over VerianBij ziekte komt er gewoon geen hulp
Zeggen dat ze te kort komen aan de tijd krijgen er een half uur bij en zeggen ze zo weinig en vervolgens komen ze van plaats een half uur langer maar een kwartier ,en dan dezer wel half uur schrijven
En dat zal ook wel gebeuren met de uren dat ze niet komen
Zeker geen aanrader.
Als de vaste hulp er is gaat het vaak wel goed maar zodra er ook maar iets gebeurd kunnen ze hun verplichting niet nakomen .
Sterke punten
Als allen gaat met vaste hulp goed
Zwakke punten
Bij vakantie ,ziekte van hulp komen nee gewoon niet
fantastisch
Review over Happy HomeCareIn contact gebracht door mijn moeders huisarts. Volgens haar heeft mijn moeder het beter dan in een hospice, en ze wordt de hele dag vertroeteld door liefde en aandacht. Schrik niet van dat het oost-Europeanen zijn met een taal (Engels/Nederlands) ding; ze zijn te lief voor woorden. Mijn moeder straalt als Liesbeth of Pavla weer komt. Er werd meteen gezorgd door Happyhomecare, en na een maand gestabiliseerd met telkens dezelfde gezichten. Mening van mijn moeder, ze wordt als een kind verzorgd door liefde en ze voelt veiligheid.
Sterke punten
Wordt allemaal met het Zorgkantoor begeleid. De dames (uit Oost-Europa), zijn te lief en zorgzaam voor woorden. Wat wordt mijn moeder, 95+, verwend, niet alleen maar met zorg, maar ook met echte liefde, op de (goede) ouderwetse manier! Ik kwam in contact via mijn huisarts, wat een oplossing. Als jet het vergelijkt met andere zorg voor mijn moeder staat de prijs/kwaliteit boven aan mijn lijstje.
Zwakke punten
Taal, maar praktisch geen probleem
fantastisch
Review over Happy HomeCareIn contact gebracht door mijn moeders huisarts. Volgens haar heeft mijn moeder het beter dan in een hospice, en ze wordt de hele dag vertroeteld door liefde en aandacht. Schrik niet van dat het oost-Europeanen zijn met een taal (Engels/Nederlands) ding; ze zijn te lief voor woorden. Mijn moeder straalt als Liesbeth of Pavla weer komt. Er werd meteen gezorgd door Happyhomecare, en na een maand gestabiliseerd met telkens dezelfde gezichten. Mening van mijn moeder, ze wordt als een kind verzorgd door liefde en ze voelt veiligheid.
Sterke punten
Wordt allemaal met het Zorgkantoor begeleid. De dames (uit Oost-Europa), zijn te lief en zorgzaam voor woorden. Wat wordt mijn moeder, 95+, verwend, niet alleen maar met zorg, maar ook met echte liefde, op de (goede) ouderwetse manier! Ik kwam in contact via mijn huisarts, wat een oplossing. Als jet het vergelijkt met andere zorg voor mijn moeder staat de prijs/kwaliteit boven aan mijn lijstje.
Zwakke punten
Taal, maar praktisch geen probleem